Välkommen till ditt nya hem

Hej och grattis till din nya lägenhet. Här har vi samlat det viktigaste du behöver veta när du flyttar in i ditt nya hem. Vi hoppas att du ska trivas hos oss!

Inför inflyttningsdagen

1. Förbered dig för inflytt

Läs igenom informationen Viktigt att tänka på innan du flyttar in längre ner på sidan. Då har du koll på allt du behöver inför inflyttningsdagen.

2. Kontakta Boendeservice

Kontakta Boendeserviceexpeditionen i ditt område för att bestämma tid för när du kan hämta dina nycklar och få en visning av gemensamma utrymmen.

3. Hämta din nyckel

Du får tillträde till din nya lägenhet kl 12.00 på tillträdesdagen.
Infaller tillträdesdagen på en helgdag får du flytta in nästkommande vardag.

Behöver du bomnyckel för att köra in och lasta av på gården kontaktar du Boendeservice.

4. Välkommen hem

Vi har samlat information som är bra att känna till som ny hyresgäst och under tiden du bor hos oss. Läs mer här

Viktigt att tänka på innan du flyttar in

  1. Adressändring
    Tänk på att göra en flyttanmälan till Skatteverket så din folkbokföringsadress blir rätt. Gör din anmälan i god tid.
  2. Hemförsäkring
    Du måste ha en aktuell hemförsäkring för din lägenhet. Den skyddar dig, din lägenhet och personliga ägodelar vid olyckor som till exempel inbrott, brand eller vattenskada.
  3. Elavtal
    Kom ihåg att teckna elnätsavtal och avtal för hushållsel för din nya bostad. Du väljer själv leverantör för din hushållsel. Elnätsavtal tecknar du hos elnätsägaren i kommunen. Läs mer här
  4. TV och bredband
    Ernst Rosén tillhandhåller två parallella nät för TV och bredband till dig som bor i någon av våra lägenheter i Göteborg. I Lerum erbjuder vi TV via marknätet. Läs mer här
  5. Behöver du parkeringsplats?
    Vi har garageplatser i anslutning till många av våra bostadshus. Läs mer och ansök om plats här
  6. Betala hyran i tid
    Du betalar hyran i förskott, senast sista vardagen i varje månad. Vi skickar ut hyresavin månadsvis, i början av månaden. Ett enkelt sätt att betala hyran är via autogiro eller e-faktura som du ansöker om via din internetbank.

Har du fler frågor?

Vi har samlat det mesta du behöver veta om ditt boende här på vår hemsida. Sök gärna runt och besök vårt kundforum där du hittar svar på de vanligaste frågorna. Du är också alltid välkommen att kontakta oss på 031-80 60 80 eller support@ernstrosen.se. Vi har öppet vardagar 08.30-12.00 och 13.00-16.00. Vid verkligt akuta problem efter kl 16.00, ring Securitas på 010-470 53 00.