Angående händelsen på Övre Husargatan

Med anledning av händelsen i Annedal 28 september. Vi uppdaterar hemsidan löpande med den senaste informationen.
Denna sida uppdaterades senast den 11 november kl 18.0.

Vad pågår just nu?

Övre Husargatan 14, 16, 24 och 26
Alla hyresgäster på Övre Husargatan 14, 16, 24 och 26 har sedan 1 november kunnat flyttat tillbaka till sina lägenheter.

Övre Husargatan 18, 20 och 22
I uppgångarna 18, 20 och 22 pågår nu sanering och skadebesiktning. Vi hänvisar våra hyresgäster till respektive försäkringsbolag gällande frågor om lägenheten och personliga tillhörigheter. Vi har i dagsläget ingen information gällande när våra hyresgäster i uppgång 18, 20 och 22 kan återvända till sin bostad.

Vi har väktare som patrullerar i fastigheten.

 

Kontakt

Du som hyresgäst är välkommen att kontakta oss på Ernst Rosén på telefon 031-80 60 80.
Vår växel är öppen måndag-fredag kl 8.30-16.

För pressfrågor, kontakta marknads- och kommunikationschef Jessica Bengtsson på telefon 0735-588 819 eller jessica.bengtsson@ernstrosen.se

Information via sms
Specifik information som rör din lägenhet och uppgång kommuniceras via sms direkt till dig. Har du förlorat din telefon och vill att vi kontaktar dig på ett annat telefonnummer, hör av dig till oss på support@ernstrosen.se eller 031-80 60 80.

Behöver du stöd och hjälp?

Följande stöd erbjuds via Socialförvaltning Centrum:
Socialtjänsten i Göteborg – kontaktar du via Göteborgs Stads kontaktcenter så hjälper de dig vidare till rätt socialkontor: Tfn 031-365 00 00.
Socialjouren – på kvällar och helger finns socialjouren i Göteborg: Tfn 031-365 87 00.
Stödcentrum för brottsutsatta har samtalsmottagning för dig som har blivit utsatt för brott, är vittne och anhöriga.
Tfn: 020-520 530, e-post: brottsutsatta@socialcentrum.goteborg.se
Råd från sjukvården www.1177.se Råd till dig som varit med en allvarlig händelse

 

Frågor och svar om det som hänt

När får jag flytta tillbaka till min bostad?
Se information längre upp på sidan gällande detta.

Vad kan jag som hyresgäst göra?
Det första du ska göra är att kontakta ditt försäkringsbolag. De hjälper dig med allt praktiskt rörande ditt boende.

Kan jag tvätta någonstans?
Nu finns det möjlighet att tvätta i våra övriga tvättstugor i området. Ett sms har gått ut till dig som hyresgäst gällande detta. Besök expeditionen eller hör av dig till fastighetsansvarig Andreas Björkner om du önskar tillgång till tvättstuga eller har frågor. Andreas nås på 031-826292.

Vad händer med min hyra?
Ingen hyra ska betalas så länge du inte kan bo i din lägenhet. Information kring detta har gått ut via sms direkt till dig som hyresgäst.

Vad händer med min post?
Posten till hyresgäster i uppgång 18, 20 och 22 hålls kvar hos Postnords företagscenter på Kruthusgatan 19. Man kan vända sig dit och hämta ut sin eventuella post vid uppvisande av legitimation. Öppettider mån-fre kl 08.30-19.00.

Vem kontaktar jag om jag har fler frågor?
Du är välkommen att ringa oss på 031-80 60 80. I övrigt ber vi dig ha löpande kontakt med ditt försäkringsbolag.