Angående händelsen på Övre Husargatan

Med anledning av händelsen i Annedal 28 september 2021.
Denna sida uppdaterades senast den 27 september 2022 kl 12.00.

Vad pågår just nu?

Övre Husargatan 20 och 22
I uppgångarna 20 och 22 pågår nu återställningsarbete. Uppgångarna är nu en arbetsplats och får ej beträdas på egen hand. Vi hänvisar våra hyresgäster till respektive försäkringsbolag gällande frågor om lägenheten och personliga tillhörigheter.

Enligt preliminär tidsplan kan återflytt till lägenheterna ske enligt följande:

Uppgång 20: julen 2022
Uppgång 22: april 2023

Vänligen notera att tidsplanen är preliminär och kan komma att ändras under arbetets gång.

Kontakt

Du som hyresgäst är välkommen att kontakta oss på Ernst Rosén på telefon 031-80 60 80.
Vår växel är öppen måndag-fredag kl 8.30-16.

För pressfrågor, kontakta marknads- och kommunikationschef Jessica Bengtsson på telefon 0735-588 819 eller jessica.bengtsson@ernstrosen.se

 

Frågor och svar om det som hänt

När får jag flytta tillbaka till min bostad?
Se information längre upp på sidan gällande detta.

Vad kan jag som hyresgäst göra?
Ha kontakt med ditt försäkringsbolag. De hjälper dig med allt praktiskt rörande ditt boende.

Kan jag tvätta någonstans?
Nu finns det möjlighet att tvätta i våra övriga tvättstugor i området. Ett sms har gått ut till dig som hyresgäst gällande detta. Besök expeditionen eller hör av dig till fastighetsansvarig Andreas Björkner om du önskar tillgång till tvättstuga eller har frågor. Andreas nås på 031-826292.

Vad händer med min hyra?
Ingen hyra ska betalas så länge du inte kan bo i din lägenhet. Information kring detta har gått ut via sms direkt till dig som hyresgäst.

Vad händer med min post?
Posten till hyresgäster i uppgång 18, 20 och 22 hålls kvar hos Postnords företagscenter på Kruthusgatan 19. Man kan vända sig dit och hämta ut sin eventuella post vid uppvisande av legitimation. Öppettider mån-fre kl 08.30-19.00.

Vem kontaktar jag om jag har fler frågor?
Du är välkommen att ringa oss på 031-80 60 80. I övrigt ber vi dig ha löpande kontakt med ditt försäkringsbolag.