Angående händelsen på Övre Husargatan

Med anledning av händelsen i Annedal 28 september 2021.
Denna sida uppdaterades senast den 2 mars kl 15.45.

Uppdatering 2 mars – Vi är väldigt glada över att kunna meddela att alla hyresgäster på Övre Husargatan 18 återigen får tillträde till sin lägenhet, och kan flytta tillbaka hem, från fredag 1 april. Alla berörda hyresgäster har blivit informerade. Övrigt arbete i fastigheten löper på enligt plan.

Vad pågår just nu?

Övre Husargatan 18, 20 och 22
I uppgångarna 18, 20 och 22 pågår nu återställningsarbete. Alla tre uppgångar är nu en arbetsplats och får ej beträdas på egen hand. Vi hänvisar våra hyresgäster till respektive försäkringsbolag gällande frågor om lägenheten och personliga tillhörigheter.

Vi har nu fått en första preliminär tidsplan för renoveringen av uppgångarna 18, 20 och 22 med tillhörande lägenheter. Enligt planen kan återflytt till lägenheterna ske enligt följande:

Uppgång 18: 1 april 2022
Uppgång 20: hösten 2022
Uppgång 22: vintern 2022/2023

Vänligen notera att tidsplanen är preliminär och kan komma att ändras under arbetets gång.

Kontakt

Du som hyresgäst är välkommen att kontakta oss på Ernst Rosén på telefon 031-80 60 80.
Vår växel är öppen måndag-fredag kl 8.30-16.

För pressfrågor, kontakta marknads- och kommunikationschef Jessica Bengtsson på telefon 0735-588 819 eller jessica.bengtsson@ernstrosen.se

Information via sms
Specifik information som rör din lägenhet och uppgång kommuniceras via sms direkt till dig. Har du förlorat din telefon och vill att vi kontaktar dig på ett annat telefonnummer, hör av dig till oss på support@ernstrosen.se eller 031-80 60 80.

 

Frågor och svar om det som hänt

När får jag flytta tillbaka till min bostad?
Se information längre upp på sidan gällande detta.

Vad kan jag som hyresgäst göra?
Ha kontakt med ditt försäkringsbolag. De hjälper dig med allt praktiskt rörande ditt boende.

Kan jag tvätta någonstans?
Nu finns det möjlighet att tvätta i våra övriga tvättstugor i området. Ett sms har gått ut till dig som hyresgäst gällande detta. Besök expeditionen eller hör av dig till fastighetsansvarig Andreas Björkner om du önskar tillgång till tvättstuga eller har frågor. Andreas nås på 031-826292.

Vad händer med min hyra?
Ingen hyra ska betalas så länge du inte kan bo i din lägenhet. Information kring detta har gått ut via sms direkt till dig som hyresgäst.

Vad händer med min post?
Posten till hyresgäster i uppgång 18, 20 och 22 hålls kvar hos Postnords företagscenter på Kruthusgatan 19. Man kan vända sig dit och hämta ut sin eventuella post vid uppvisande av legitimation. Öppettider mån-fre kl 08.30-19.00.

Vem kontaktar jag om jag har fler frågor?
Du är välkommen att ringa oss på 031-80 60 80. I övrigt ber vi dig ha löpande kontakt med ditt försäkringsbolag.