Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.

Nu genomför vi därför ett pilotprojekt för att testa en boendeapp, Mina sidor och ett digitalt ärendehanteringssystem. Du som bor i vårt hus på Utlandagatan är utvald för att testa och se hur det fungerar.

I de nya kanalerna får du tillgång till avtal, hyresavier och kan göra inbetalningar. Du registrerar och följer upp ärenden som serviceanmälan och avtalsfrågor. Och har även möjlighet att ta emot information från oss som hyresvärd och kommunicera med dina grannar.

Mer information har skickats både via mail och delats ut i din brevlåda. Hör gärna av dig till oss på support@ernstrosen.se om du har frågor!