Nedre Fogelbergsgatan 4

Antal lägenheter: 24 st
Lägenhetsyta: 1900 m²
Lokalyta: 100 m²
Byggår/Ombyggd: 1981

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
För frågor som rör hyresavtal kontakta vår support
support@ernstrosen.se 031-80 60 80
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Hasse Lundbeck

Besöksadress: Karl Gustavsgatan 51
Besökstider:
Tisdag & torsdag kl. 8:00-9:00
Tel: 031-18 38 42
karlgustav@ernstrosen.se

Området Vasastaden

Vasastaden ligger mitt i staden vid Göteborgs paradgata Avenyn med sitt rika utbud av teatrar, biografer, restauranger och butiker. Härifrån kan du promenera, cykla eller åka spårvagn till det mesta. Göteborgs Universitet når du på några minuter. Här bor du nära allt men ändå i lugnt läge på en tvärgata till Vasagatan.

Området där Vasastaden ligger idag kallades Hasselbladska ängen och började bebyggas under 1880-talet. Befolkningen i staden ökade och man började planera för hus på Avenyn och i Vasastaden. Husen byggdes i sten med stora lägenheter, huvudsakligen för välbeställda människor.

Där Vasaparken ligger nu låg ”skojarbacken”, ett ruskigt tillhåll för löst folk. När Vasastaden byggdes låg detta enligt göteborgarna själva lite avsides. Staden fick också kritik från folket när den närbelägna Stora Teatern byggdes 1859, eftersom man tyckte att den låg utanför stadsgränsen.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Centrum.

Aktuellt

Kvarter Oscars nominerat till årets vackraste nyproduktion

Vårt Kvarter Oscars har nominerats av Arkitektupproret till 2023 års vackraste nyproduktion! Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen och all uppmärksamhet vi får för detta projekt.

Nu går vi över till löpande kundundersökningar

Tidigare har vi skickat ut vår kundundersökning en gång vartannat år till dig som bostadshyresgäst. Från och med nu kommer vi i stället att mäta kundnöjdheten löpande.

Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.