Mejerigatan 18-22

Antal lägenheter: 75 st
Lägenhetsyta: 6000 m²
Lokalyta: 0 m²
Byggår/Ombyggd: 1963/2018

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
För frågor som rör hyresavtal kontakta
support@ernstrosen.se 031-80 60 80
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Johan Östling

Besöksadress: Sankt Pauligatan 8
Besökstider:
Måndag, onsdag, fredag kl 07:00-09:00.
Tel: 031-81 44 19
utlandia@ernstrosen.se

Området Kallebäck

Kallebäck ligger i direkt anslutning till natursköna Delsjöområdet med golfbana på gångavstånd. Hit är det lätt att ta sig till och från de stora trafiklederna, Landvetter Flygplats når du på 20 minuter med bil. I området finns Mjölktorget. Med buss eller cykel tar du dig lätt till centrala Göteborg eller till Korsvägen med Universeum, Världskulturmuseet eller Liseberg. Det är inte långt till skola och barnomsorg i Skår.

Namnet Kallebäck kommer av den källa som finns i området och som är känd för sitt fantastiska vatten. År 1785 köpte Göteborgs stad källan för att bygga en reservoar och drog en rörledning för att leda vattnet in till staden. Ledningen mynnade ut i en fontän av trä vid Kungsporten. Vattnet användes också av Lyckholms Bryggerier vid Mölndalsån. Så sent som 1970 byggdes en vattenledning till Pripps Bryggerier i Högsbo industriområde.

I Kallebäck finns en kolerakyrkogård från 1866 och ovanför denna en hällkista, kung Rings grav, från slutet av stenåldern. Kallebäck började bebyggas under 1950-talet. Innan dess var det landsbygd.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Örgryte

Aktuellt

Kvarter Oscars nominerat till årets vackraste nyproduktion

Vårt Kvarter Oscars har nominerats av Arkitektupproret till 2023 års vackraste nyproduktion! Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen och all uppmärksamhet vi får för detta projekt.

Nu går vi över till löpande kundundersökningar

Tidigare har vi skickat ut vår kundundersökning en gång vartannat år till dig som bostadshyresgäst. Från och med nu kommer vi i stället att mäta kundnöjdheten löpande.

Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.