Jungmansgatan 31-33

Antal lägenheter: 112 st
Lägenhetsyta: 6300 m²
Lokalyta: 1400 m²
Byggår/Ombyggd: 1973

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
För frågor som rör hyresavtal kontakta vår support
support@ernstrosen.se 031-80 60 80
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Tomas Fransson

Besöksadress: Vegagatan 22
Besökstider:
Måndag, onsdag, fredag 8.00-9.00
Tel: 031-14 39 27
vega@ernstrosen.se

Området Vegastaden

Vegastaden är ett lugnt område som sträcker sig från Oscar Fredriks kyrka till Slottsskogen med sina vidsträckta gräsmattor, berg och skogspartier. Trots lugnet är det inte långt till Linnégatans pulserande gatuliv med mängder av butiker, restauranger, post, bank och apotek. Kommunikationerna är goda och man tar sig lätt med buss och spårvagn till andra delar av staden.

Vegagatorna fick sina namn i slutet av 1800-talet efter fartyget Vega i Nordenskiöldexpeditionen. Fram till 1930-talet var bostadsområdet vid Vegagatan en av stadens mest barnrika platser. Det sägs att hus nr 23 periodvis ska ha rymt 200 personer i sina 41 lägenheter. I början av 1960-talet inleddes ett omfattande saneringsarbete av Vegastaden. Ur den misär som tidigare präglade området, växte det nya, moderna Vegastaden upp.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Linnéstaden.

Aktuellt

Kvarter Oscars nominerat till årets vackraste nyproduktion

Vårt Kvarter Oscars har nominerats av Arkitektupproret till 2023 års vackraste nyproduktion! Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen och all uppmärksamhet vi får för detta projekt.

Nu går vi över till löpande kundundersökningar

Tidigare har vi skickat ut vår kundundersökning en gång vartannat år till dig som bostadshyresgäst. Från och med nu kommer vi i stället att mäta kundnöjdheten löpande.

Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.