Danska Vägen 72

Antal lägenheter: 17 st
Lägenhetsyta: 1000 m²
Lokalyta: 100 m²
Byggår/ Ombyggd: 1958

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
För frågor som rör hyresavtal kontakta
kundansvarig
support@ernstrosen.se 031-80 60 80
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Magnus Andréasson

Besöksadress: S:t Pauligatan 8
Besökstider:
Måndag, onsdag, fredag kl 7:00-9:00
Tel: 031-19 98 84
lunden2@ernstrosen.se

Området Lunden

Lunden är en stad i staden, belägen i de östra delarna av centrala Göteborg. Det är nära till Olskrokstorget med torghandel och till Redbergsvägen med butiker och service. Inom området finns skolor och daghem. Kommunikationerna är goda och det är lätt att ta sig med buss eller spårvagn till andra delar av staden. Ett stenkast från Lunden ligger Delsjöterrängens grönområde.

Lunden är från början namnet på en stor gård som tillhörde Örgryte kommun. År 1874 styckades mark till tomter som bland annat köptes upp av boende från Tjörn. Området kom sedan att kallas Tjörbostaden.

Marken i området var lös och gyttjig men bebyggelsen växte upp med små trähus. År 1922 införlivades Örgryte med Göteborgs stad som dränerade, gjorde en stadsplan och byggde landshövdingehus. Under 1950-talet sanerades Lunden pö om pö och 1955 försvann det sista av Tjörbostaden.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Örgryte.

Aktuellt

Kvarter Oscars nominerat till årets vackraste nyproduktion

Vårt Kvarter Oscars har nominerats av Arkitektupproret till 2023 års vackraste nyproduktion! Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen och all uppmärksamhet vi får för detta projekt.

Nu går vi över till löpande kundundersökningar

Tidigare har vi skickat ut vår kundundersökning en gång vartannat år till dig som bostadshyresgäst. Från och med nu kommer vi i stället att mäta kundnöjdheten löpande.

Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.