Anders Zornsgatan 25

Antal lägenheter: 29 st
Lägenhetsyta: 1700 m²
Lokalyta: 0 m²
Byggår/Ombyggd: 1992

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
För frågor som rör hyresavtal kontakta
kundansvarig
support@ernstrosen.se 031-80 60 80
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Johan Östling

Besöksadress: S:t Pauligatan 8
Besökstider:
Måndag. onsdag, fredag kl 07:00-09:00
Tel: 031-81 44 19
utlandia@ernstrosen.se

Området Bö

Bö är ett område med lugnt läge i direkt anslutning till Delsjöterrängens grönområde som har vackra strövområden och motionsslingor med elljusspår. I närheten finns bland annat Focus – ett affärshus med flera olika butiker. Med spårvagn eller cykel tar man sig på 10 minuter in till centrala Göteborg.

Bö, så som stadsdelen ser ut idag, började byggas under 1940-talet. Namnet Bö härstammar från en av de gårdar som förr låg i socknen Örgryte. Herrgårdsgatan leder fram till gamla Bö Herrgård, med en dokumenterad historia ända sedan 1600-talet. Herrgården har varit i många personers ägo under årens lopp. Under 1900-talet var den barnhem, idag finns här en skola.

Örgryte var förr i tiden en mycket vidsträckt socken, från Partillegränsen i öst till Majorna i väst. Både Liseberg och Botaniska Trädgården ligger på mark som en gång tillhörde gamla Örgryte. Örgryte kommun införlivades i Göteborgs stad 1922.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Örgryte

Aktuellt

Kvarter Oscars nominerat till årets vackraste nyproduktion

Vårt Kvarter Oscars har nominerats av Arkitektupproret till 2023 års vackraste nyproduktion! Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen och all uppmärksamhet vi får för detta projekt.

Nu går vi över till löpande kundundersökningar

Tidigare har vi skickat ut vår kundundersökning en gång vartannat år till dig som bostadshyresgäst. Från och med nu kommer vi i stället att mäta kundnöjdheten löpande.

Vi testar att digitalisera hemmet – först ut är Utlandagatan

Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra boendeupplevelsen och att förenkla vardagen för dig som hyresgäst. En del i arbetet är att skapa nya kanaler för vår kommunikation och göra det smidigare att anmäla och följa upp serviceärenden, något som många av er efterfrågat genom de senaste årens kundundersökningar.