Mina sidor

Just nu testar vi en pilotversion av Mina sidor och du som hyr lokal på Utlandagatan 6-8/Gyllenkrooksgatan 10 är utvald för att testa och se hur det fungerar.

På Mina sidor har du som hyresgäst tillgång till:

  • Hyresavtal
  • Hyresavier
  • Inbetalningar
  • Serviceärenden

Mina Sidor fungerar i en webbläsare i mobilen, surfplattan eller datorn.
Här är länken till Mina sidor

Så här loggar du in

För inloggning till Mina Sidor behöver du vara hyresgäst till oss. Första gången du skall komma åt Mina Sidor behöver du skapa ett användarkonto. Detta gör du genom att klicka här 

Då hamnar du här:

Här behöver du ange ditt företags organisationsnummer och välja ett användarnamn samt ett lösenord.
Lösenordet måste innehålla minst:
 

  • 8 tecken 
  • en stor bokstav 
  • en liten bokstav 
  • en siffra
  • ett icke alfanumerisk tecken (!, #, *, %, etc) 

När alla fält är ifyllda klickar du på Nästa och om ditt organisationsnummer finns kopplat till ett avtal i vårt system hamnar du på sidan för verifiering. Om vi har din e-post adress och/eller ditt mobilnummer registrerade i vårt system anges dessa och du kan välja hur du vill verifiera ditt konto. När du klickar på Nästa skickar vi ett mail eller ett SMS. Följ instruktionerna i mailet eller SMS för att verifiera.  

När du verifierat dig hamnar du på en sida där du eventuellt behöver komplettera dina uppgifter. När du gjort detta kan du återgå till sidan för inloggning där du anger ditt Användarnamn och Lösenord som du själv skapade tidigare i processen. 

Användarkonto och personuppgifter 

Det är viktigt att du alltid har aktuella uppgifter så att vi kan nå dig via dessa kommunikationskanaler.  Du når dina personuppgifter längst uppe till höger när du är inloggad på Mina Sidor. 

Hem

På första sidan får du en överblick över vad som finns på Mina Sidor.

Till vänster på sidan finns en meny där du kan välja funktionerna Avtal,  Avier& fakturor eller Ärenden. Här finns också nyttiga länkar till vår hemsida. I huvudfönstret ser du samma funktioner och genom att klicka på de olika länkarna eller knappen för Nytt Ärende kommer du in i respektive funktion.

 

Avier & fakturor/Alla avier & fakturor

Under Avier & Fakturor ser du alla dina aktuella och historiska avier samt alla dina inbetalningar. När du väljer Avier & Fakturor ser du som förvalt dina just nu obetalda avier. Genom att klicka på rubriken ”Månad År” eller knappen Avi visas den avins uppgifter på en ny sida. På denna sida finns en QR-kod som kan användas för en enkel betalning på din Internetbank. Du kan också klicka på knappen Öppna avi, då öppnas en pdf—kopia på avin som du kan skriva ut eller tex scanna OCR-raden om du har den funktionaliteten på din Internetbank.

Du kan också komma åt dina redan betalda avier genom att avmarkera reglaget ”Visa endast obetalda” på huvudsidan för Avier & Fakturor. Genom att klicka på en enskild avi kan du också se när du betalade just den avin.

 

Avtal

Under Avtalsmenyn kommer du åt uppgifter om ditt eller dina hyresavtal. Klicka på avtalsnumret så får du upp detaljerna om just det avtalet. Om du har skrivit under ditt eller dina hyresavtal digitalt finns det även en nedladdningsbar pdf-kopia på avtalet. För dig som har en manuellt underskrivet hyresavtal kan du be om en kopia genom att skicka in ett ärende.

På Avtalssidan ser du också om det finns några registrerade ärenden som är kopplade till det aktuella avtalet.

 

Ärenden/Mina ärenden

Via knappen Nytt ärende kan du registrera ett ärende till oss. Ärendet styrs sedan till din kund- eller fastighetsansvarig.

Beskriv ärendet i text och skicka gärna med en pdf-fil eller en bild. Om du registrerar ärendet via din mobil så är det enkelt att ta ett foto och skicka med.


När ärendet är registrerat får du ett bekräftelsemail från oss. I mailet finns en länk som leder till ärendet på Mina sidor. Via dialogen i ett enskilt ärende kan vi kommunicera med dig. Vi kan till exempel ställa följdfrågor eller bekräfta tider. Varje gång vi registrerar något i dialogen kommer du får ett mail skickat till dig där du kommer åt dialogen via länken i mailet.

Via funktionen Ärenden kan du också söka fram både aktuella och historiska ärenden.

Relaterade ärenden

Ett relaterat ärende är ett ärende som vi på Ernst Rosén skapat i syfte att delge dig information. Om vi har ett korrekt mobilnummer till er kan ett relaterat ärende också skickas ut som ett SMS. Detta kan vara bra när vi behöver nå er snabbt, till exempel om det har inträffat en vattenläcka eller liknande.